Wednesday, March 2, 2011

~jari kembali menari ~

nah..berhabuk sudah...mcam muzium...penuh khazanah, sarat coretan dan padat perkongsian.perasan.
dulu aku tulis sebab aku kecewa..sebab aku rasa menulis ni mcam satu terapi..tapi kini ak menulis sbab ak rasa ada perkara ak tak boleh simpan sorang..ada perkara perlu dikongsi meski kadangkala ia sepatutnya dikunci kemas di hati..bingung...resah...gelisah...entah kenapa semua perkataan ini brmain dalam diri walhal ia cuma satu rasa, satu perasaan..aku bukan robot la..perlu disettingkan gembira saban masa...aku bkan badut perlu menghidang ketawa sepenuh masa pada manusia..aku manusia..orang...insan..mamalia berperasaan dan akal..yang tahu mana hak mana batil..yg tahu mana sedih mana gembira..aku manusia.noktah.
ya..aku berjantina lelaki..mengapa?tidak boleh lelaki menulis kisah hati..haram lelaki menulis pasal perasaan?? kalau macam tu..nyah Osman Awang, nyah Sudirman, nyah P.Ramlee dari muka bumi..sebab mereka juga lelaki seperti aku..juga menulis kes2 hati dan perasaan cuma gaya persembahan mereka lain..
Di FB..Zahid Musa memang jiwang...penuh dgan klausa2 mencuit hati hingga ada tanam rasa benci jauh di sudut hati...tapi perlu ak mnta permisi pada kalian utk luah apa yg terbuku di hati..ini hati aku..wilayah aku..kerajaan dan parlimen aku..strukturnya aku yg bentuk..kucar kacirnya ak yg rasa..
pernah ak khabarkan.."kawan..menulis blog bukan semudah minum coolblog..idea mesti disusun cantik sperti susunan batu blok, agar penulis tidak kelihatan goblok bila hasil tulisannya di baca "
dan kali ni..aku kembali..cuba menulis kembali...jika ia sesuai dngan gaya pemikiran kalian..simpanlah kemas2 di sudut minda..jika tidak..abaikan dan gantikanla masa anda dngan bnda yg lebih bermanfaat..
jemu aku mahu bebrbicara hal politik kerna sampai kemati sandiwara tetap berlangsung..wayang tanpa durasi..aku mahu tulis kisah hidup aku..yang ak sendiri yakin ianya macam sebuah novel...aku watak utamanya dan Tuhan Yang Esa adalah pengarahnya...cukup sampai di sini..lain kali aku tulis lgi..tulis apa yg berlaku di alam realiti..percayalah masing-masing ad crita sndiri..dan kata akhir dri aku..membaca la kamu sebelum kamu dibacakan talkin di penghujung hidup kamu

1 comment: