Wednesday, July 8, 2009

KemAtiAN Michael Jackson???


hmm...25 jun 2009 pergilah sorang bintang dalam dunia hiburan..dan tanggal 7.7.2009 brsemadilah die di satu alam lain yang kekal selamanya..

apa yang aku tau psal Michael Jackson ni...sorang kanak-kanak yang pernah didera oleh bapanya sendiri sehinggakan dalam wasiat yg dibuat..xde langsung nma bpak die...ad 3 orang anak dn ank2 2 msih diragukan kesahihannya...pernah dikaitkan dengan jenayah seksual kanak-kanak dan dibebaskan dri prtuduhan 2...mlakukan pmbdahan plastik dan bla...bla..bla...genap 50 tahun die kat muka bumi ni..

hebatnya penangan sorang bintang hiburan di muka bumi ni sampai terpaksa menangguhkan pengebumian sampai lebih sminggu mayat dibiarkan..isu wasiat, kaedah pengebumian mnjadi isu hangat di serata dunia..sehinggakan ada yang menyatakan proses pengebumian Michael Jackson ni ibrat stu prsmbhan trkahir dri bintang 2...hu3..kranda dibuat dri gangsa tulen dan disadur emas..dan brmacam-macam lagi...hebatnya kuasa sorang bintang hiburan kat dunia ni...

mengenai agama Michael Jackson turut menjadi isu..Keislaman dia pun turut diragukan....ksian pulak bile jdi kes macam ni..

apa yang aku nmpak pada kes ni..benarlah..hiburan ni mampu mmbwa pengaruh bsar pada orang ramai...bkan ak nk bgi pndangan skeptikal ak pda dunia hiburan ni..tapi cuma terfikir ...apa sngat sumbngan penyanyi-penyanyi ni pada dunia sehinggakan pmrgiannya diratapi mengalahkan puteri diana dan orang-orang lain kat dunia ni...mungkin 2 la lumrah kehidupan seorang anak seni...ada jgak desas-desus yang mengatakan mereka ni dah hidup senang kat dunia dulu, dan bile die mati bru nmpak susahnya mereka..betul ke? trpulang pada pemikiran korang nak pikir camne..

dan kalo benar Michael Jackson( mikail) 2 islam..moga Allah mencucuri rahmat pada dirinya...biarlah seketika pun...sempat jugak die mnerima dan merasai nikmat iman dan nikmat islam 2..( 2pun kalo benar2 die memeluk Islam la.)

No comments:

Post a Comment