Monday, July 27, 2009

TunAs


Ni novel ke 3 aku bca karya Hlovate...mngisahkan pasal kehidupan waktu lalu watak Addin n Benz Alif pasal kehidupan dorg waktu sekolah dlu...bgi aku..korang kna bca novel ni dlu bru bca rentetannya kat novel aA+bB...bru nampak kesinambungannya..novel ni pun aku tengok still jd bestseller kat mane-mane kdai buku..

Tunas - kisah prangai gile-gile Addin Shah yang hampir dikelaskan sebagai penjenayah sekolah dan ckup rapat dengan rkan-rkan GT1-09( mungkin nama bilik die kot)..cukup anti dengan Mama Leha ( GPK HEM ),Eve( anak org kaya a.k.a minah salih celup ). Novel ni gak menceritakan kewujudan Magnificient 7 yang merupakan junior pada Addin.( Mags 7 n Addin saling berkolaborasi utk melakukan jnayah yang tersembunyi )hu3..n banyak lgi...dipertemukan dengan Benz Alif dan bla..bla...
Sperti biase..Hlovate x pernah lupa nak menyelitkan unsur-unsur agama dalam tulisannya..cara penerapan unsur-unsur agama dgarap dngan cara yang berbeza berbanding novel-novel Hlovate yang aku baca...kreatif!!

he3..novel ni bgi aku not bad gak sbab xde jiwang-jiwang dan banyak dengan fakta-fakta best..
facts about fizik,add maths dan macm-mcam lgi..( wat aku trgat zaman skola aku dan ustaz-ustazah aku yg ajar sume subjek2 tu..)hu3..time kasih cikgu2 ku..

bile aku bca novel ni..aku rsa khidupan sorang plajar kt asrama msti ad knangan menarik..khidupan sorang junior n khidupan sorang senior cukup menarik dan mninggalkan bnyak knangan...brgaul ngn sgala jnis org mnybabkan kite bnyak blaja psal ilmu khidupan.hu3.
dan skang sdang mnghadapi kehidupan di Asrama IPGM TAA..lgi seronok!!!!!.he3

zahid kata >>> pasni nak baca buku tetralogi laskar pelangi...tulisan andrea hindarta.dikatakan JK Rowling Asia..hu3
zahid kata lagi >>> tgu tulisan Hlovate kuar lgi, "PELANGI ", kolaborasi bersama Iman dan Nor Suraya..

No comments:

Post a Comment