Saturday, August 1, 2009

1 Julai - 31 Julai 2009........

hari ni...bulan Julai pulak melabuhkan tirai dan Ogos menyingkap tabirnya plak..Bulan Julai,bagi aku bulan yang penuh makna dan ada jgak yang x sronok yang berlaku..

kite tgok dlu apa yang berlaku sepanjang bulan Julai ni dkat negara kita..pertama nye...penularan H1N1 yang semakin menjadi-jadi di setiap pelusuk negara..Sekolah-sekolah,pusat pengajian dah banyak yang tutup (kuarantin katanya, tpi cukup disukai sbab boleh dpat cuti extra), kmudian 11 Julai 2009, genaplah 100 hari Prdna Menteri kita memerintah dan bermcam-mcam lgi janji yang ditabur bgi kesengan rkyat.( adakah ianya satu retorik shaja, nantikan)..lepas 2, negara dikejutkan lgi dgan kematian misteri Exco selangor( takziah kepada keluarga mendiang)..semoga kes 2 dpar dirungkai dengan seadilnya k, tanpa membabitkan sebarang konspirasi yang diragui..( aku rsa,semua rkyat Malaysia pun harapkan camtu jgak)..Bagi peminat sukan, bola sepak Malaysia dikejutkan dgan persmbhan mnarik skuadnya sbab brjaya mengekang kmnangan besar pasukan kegemaran aku, Manchester United, dan dikala itu, nma Amri Yahyah ckup gah dijulang...dan secara keseluruhannya, bagi aku bulan Julai ni, negara kita masih blum mncapai satu perkara yang dpat mmbanggakan semua rakyat nye...mungkin bulan-bulan seterusnya ada kot..

ni bagi aku plak, Julai????
genap aku 21 tahun,( layak menjadi pengundi dan boleh dikatakn dewasa )..hu3...semester baru bgi aku brjlan seperti biasa, cuma blajar je yang makin susah..Julai jgak aku terima junior-junior baru dan seperti yang dijangka, aku still single!!!!!haahaha..msukla brapa rmai junior bru pun,kalo hati x berkenan, tetap xde perubhan...Julai jgak bulan result dan elaun guru pelatih kluar..so, mmang nikmat la..aku shoping mcam org gile dan skang bru terasa duit tu mengalir macam air terjun kat Ulu Dong..tapi takpe,sebab aku puas!!!
x logik la, kalo spanjang bulan ni aku bersuka je tanpa berduka,ada jgak perkara yang aku berduka bulan ni, tapi biarlah aku ctatkan dlam diari khidupan aku sendiri dan bukan sini tmpatnya ak nk luahkan kdukaan 2..hahah

So,bulan 8 dah masuk, dan tirai bulan 8 dibuka dengan seribu harapan bahawa ianya akan lebih baik dari bulan-bulan sebelumnya..

zahid kata >>> happy brthday atiqah liyana zainol, 27.7.2009 ( jgan jdi bdak kcik lgi )haha
zahid kata lgi >>> akan trus mngmbara dan mnghabiskan duit..hahaha

No comments:

Post a Comment