Friday, June 12, 2009

2009 : fAsA sEteRusnYa


bulan Jun 2009 : fasa kedua 2009 bermula..
apa yg aku rasa? setakat ni takde isu-isu yang boleh dibanggakan yang berlaku di Malaysia..3 april _ Najib angkat sumpah, 7 Mei - Peristiwa Sidang DUN dekat Perak...isu H1N1..perhimpunan agung UMNO...isu ragut dan rempit ( sekarang "samseng jalanan" ), PPSMI ditentang hebat, Manohara, kegawatan ekonomi, pakej rangsangan yang pelbagai, kabinet baru, Diana Danielle pegi PKN ( isu yang remeh tapi dititikberatkan jugak), proton exora kuar ( walaupun proton dah semakin hilang bahasa kebangsaan dalam jenama keretanya ) dan bla..bla..bla..

so fasa kedua 2009 ni mcamana pulak..adakah si pemimpin akan terus dengan 1Malaysia nya..adakah si samseng jalanan akan terus dengan budaya samseng nya...adakah ahli politik akan terus dengan turun naik mahkamah mereka...adakah pencinta bahasa akan terus dengan penentangan nya...adakah sukan malaysia masih di takuk lama walaupun gah di media dengan pelbagai program pembangunan...adakah malaysia akan terus dihamparkan dengan pilihan2 raya kecik yang menjadi medan pungutan suara rakyat..adakah penganggur-penganggur akan terus menggangur dek kegawatan ekonomi...so persoalan-persoalan ni sapa yang nak jawab...biarlah masa menentukan..ALLAH pun ad cakap...ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu kalo mereka sendiri yang tak berusaha untuk berubah.. WAIT N C je la..

aku pun xtau apa yang akan aku hadapi pada fasa 2 2009...

zahid kata >>> tahniah pada Atiqah Liyana binti Zainol ( dak TESL IPDA )sebab lulus pekse..dak kcik yang mereng tapi pandai...
zahid kata lgi >>> bersedia untuk sem ke 4 di IPGM TAA..hahaha

No comments:

Post a Comment