Sunday, June 28, 2009

Cinta kau dan aku..


ha.....
ni novel ke 3 kot aku baca...CINTA KAU DAN AKU...tulisan Siti Rosmizah ( penulis novel Andai Itu Takdirnya)...Novel ni scara kasarnya...mncritakan pasal sorang gadis yang agak gila-gila,berani dan cantik bernma Farisya ( Nur Farisya Iman )..kemudian dikahwinkan dengan Farish Hakimi ( sorang CEO FF Holding)...Farisya ni kawin awal dan masih berperangai gila-gila seperti mana die sebelum kawin..kebahagiaan farisya dan farish telah diganggu oleh niat jahat Farah ( adik pada Farish) dan Suraya ( bekas tunang Farish yang masih mendambakan cinta dari Farish)..banyak rintangan yang dilalui sebelum Farisya mengecapi kebahagiaan sebenar..

Apa yang aku rasa pasal novel ni?

Ak dah baca kedua2 novel karya Siti Rosmizah ni...n aku rasa trdpat kesamaan antara novel pertama dia iaitu Andai Itu Takdirnya dengan yang ini...masih bertemakan ego sorang lelaki...watak wanita die berlesung pipit...brtemakan kehidupan 2 darjat yang berbeza, watak suraya yang gila kepada cinta lama sma dengan watak dlam andai itu tkdirnya...Watak sensitif juga x trlepas dri watak bgi kdua-dua novel ni..

adakah Siti Rosmizah kekurangan idea? So pada penulis ni, aku harap die dapat mncambahkan idea baru agar penulisan die lbih mnarik dan lkat pada minda mmbca..anyway,congrate utk novel kedua ni..

Zahid kata >>> aku mengkritik ni macam aku ni pandai menulis novel je..hahaha
zahid kata lagi >>> sedang mencari novel utk dibaca dan kmudian mngkritik lgi..hahaha

No comments:

Post a Comment